۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در بومهن احداث می‌شود

۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در بومهن احداث می‌شود

وحید زمان با اشاره به ساماندهی متکدیان اظهار داشت: با کمک شهرداری، بخشداری و بهزیستی توانستیم تمامی متکدیان و معتادان بی‌خانمان را شناسایی و از سطح شهر جمع کنیم.

وی در مورد همکاری سایر نهادها در موضوع مددجویان کمیته امداد افزود: کلینیک های مددکاری در سطح شهر همکاری خوبی با ما دارند، افراد بی‌خانمان پس از تفکیک به این مراکز معرفی می‌شوند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

رئیس کمیته امداد پردیس، منطقه اوزون تپه را به عنوان منطقه بحران معرفی کرد و گفت: متأسفانه تعدادی از مددجوهای ما در این منطقه سکونت دارند، محرومیت این منطقه محرز است، تلاش می‌کنیم مددجوهای خود را از این منطقه خارج کنیم.

زمان با اشاره به خریداری زمینی جهت ساخت واحد مسکونی برای مددجویان ادامه داد: با همکاری شهرداری، فرمانداری، سپاه و جمعی از خیرین قطعه زمینی در بومهن خریداری شده تا 40 واحد مسکونی برای مددجویان با وام بلاعوض 15 میلیونی ساخته شود.

وی بیان کرد: متاسفانه این تعداد واحد مسکونی پاسخگوی نیاز مددجویان نیست، اعتبار ما برای 700 نفر است؛ این در حالی است که تعداد مددجویان بالغ بر 10 هزار خانوار است.

رئیس کمیته امداد پردیس با بیان شرایط زنان وکودکان بدسرپرست تصریح کرد: این افراد در صورت ارائه تأییدیه از مقام قضایی می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند، متأسفانه به دلیل حضور افراد سودجو ناچار به بررسی بیشتری درباره این خانواده‌ها هستیم.

زمان با اشاره به اینکه هدف اصلی در کمیته امداد، آگاهی مردم نسبت به مسئولیت اجتماعی خودشان است، افزود: همه ما نسبت به افراد کم بضاعت جامعه مسئولیت داریم و می‌توانیم هر ماه بخشی از درآمد خود را داوطلبانه در اختیار این افراد بگذاریم.

رئیس کمیته امداد پردیس اظهار داشت: کمیته امداد تنها متولی نیازمندان نیست، از نیکوکاران دعوت می‌کنیم تحت حمایت کمیته امداد مناطقی را پوشش بدهند و در این مناطق نیازمندان را شناسایی کنند؛ ما از این خیرین حمایت می‌کنیم و مجوزهای لازم را دراختیارشان می‌گذاریم.

زمان خاطرنشان کرد: در شهرستان پردیس، دو مرکز نیکوکاری تحت حمایت کمیته امداد داریم که در مساجد و زیرنظر هیأت امنای مساجد فعالیت می‌کنند، برای بعضی نیازمندان حضور در مساجد راحت‌تر از حضور در کمیته امداد است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها