مهدی یوسفی به نشان طلا دست یافت

با کسب دو مدال طلا و نقره در روز دوم از رقابتهای تکواندو بین المللی قزاقستان، جمع مدالهای نمایندگان کشورمان در این رقابتها به عدد هفت رسید.

مهدی یوسفی به نشان طلا دست یافت

این دوره از مسابقات با حضور ۴۷۲ تکواندوکار از ۱۶ کشور در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در«آتی راو» جریان دارد که تیم اعزامی کشورمان در این رقابتها تا کنون موفق به کسب ۷ مدال طلا، نقره وبرنز شده است.

امروز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه در روز دوم این رقابتها تیم کشورمان چهار نماینده در دو وزن داشت که دو تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم از دور رقابتها حذف شدند و در وزن ۶۳- کیلوگرم مدالهای طلا و نقره به تکواندوکاران ایران رسید.

در وزن ۶۳- کیلوگرم آریان محمدی با برتری مقابل چهار تکواندوکار از کشور میزبان به نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله هم «ادزان» از اندونزی را شکست داد به فینال رسید. مهدی یوسفی دیگر نماینده ایران در این وزن تکواندوکارانی از روسیه، قزاقستان، روسیه و قزاقستان را از پیش رو برداشت و حریف محمدی در دیدار نهایی شد. این فینال تمام ایرانی را یوسفی ۱۵ بر۱۳ به سود خود خاتمه داد و به نشان طلا دست پیدا کرد. محمدی نیز به نشان نقره بسنده کرد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم محمد صفایی دور نخست نماینده تاجیکستان را ۲۷ بر۷ از پیش رو برداشت و در ادامه به مغولستان باخت و حذف شد. سید حسین احسانی نیز در همین وزن به قزاقستان باخت و کنار رفت.

فردا دوشنبه در روز پایانی این رقابتها تکواندوکاران سه وزن۷۴-، ۸۰- و ۸۷+ کیلوگرم به دیدار رقبای خود می روند. در وزن ۷۴- کیلوگرم ۱۳ تکواندوکار حضور دارند که مهدی جلالی دور نخست به مصاف «عسگرلیف» از قزاقستان می رود و در صورت برتری نماینده دیگری از کشور میزبان را پیش رو خواهد داشت. در همین وزن سید احمدخسروفر دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده دو تکواندوکار از قزاقستان خواهد رفت.

در وزن ۸۰- کیلوگرم نیز ۱۱ تکواندوکار وزن کشی کرده اند که دور نخست «میرزابایف» از قزاقستان را پیش رو دارد و در صورت برتری به دیدار نماینده دیگر از این کشور می رود. علیرضا درویش هم در این وزن دور ابتدا به مصاف «لوکاس سانتوس» از اندونزی می رود و در صورت برتری باید با «فیلیپ بلوف» از روسیه مبارزه کند.

در وزن ۸۷+ کیلوگرم حسین قربانزاده دور نخست استراجت دارد و سپس به مصاف برنده دوتکواندوکار قزاق می رود. در همین وزن آرش دباغ تفرشی دور نخست به دیدار «نومانوف» از ازبکستان می رود و در صورت برتری به دیدار نماینده قزاقستان می رود.

برای تیم ملی کشورمان تا کنون مهدی اسحاقی، محمد صادق دهقانی و مهدی یوسفی سه مدال طلا، احمد محمدی، جعفر خلیل زاده و آریان محمدی سه مدال نقره، فرشاد قیاس شندی هم یک نشان برنز کسب کرده اند.

تیم ملی اعزامی کشورمان به این دوره از مسابقات آماده حضور در بازیهای کشورهای اسلامی می شود و بعد از رقابتهای قزاقستان، ترکیب تیم اعزامی به باکو معرفی خواهد شد.

منبع: مهر

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها