علت فوت عارف لرستانی روز دوشنبه از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طبق تماس‌هایی که با مسئولین سازمان پزشکی قانونی داشته‌ایم، توضیحات لازم و قابل اطلاع‌رسانی در زمینه علت فوت مرحوم

علت فوت عارف لرستانی روز دوشنبه از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد

دکتر "ایرج حریرچی" گفت: چهره‌های مشهور اعم از هنرمندان، ورزشکاران و سایر گروه‌ها، مورد علاقه‌ی مردم هستند و نحوه اطلاع‌رسانی در مورد آن‌ها واجد حساسیت‌های ویژه و محدودیت‌های خاصی است.

وی درباره نحوه‌ی اطلاع‌رسانی در مورد علت فوت چهره‌های مشهور، افزود: در بعضی موارد به‌دلیل عدم کالبدشکافی و یا محدودیت‌های علمی، امکان تشخیص علت واقعی فوت وجود ندارد. در بعضی موارد هم علت فوت بیماری قبلی شامل انواع بیماری‌های با زمینه ارثی و بیماری‌های مکتسبه با علت محیطی یا رفتاری است و به دلایل اخلاقی و قانونی نمی‌توان علت را به اطلاع عموم رساند.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: در بعضی موارد هم؛ علت، قصور پزشکی است که نحوه‌ی رسیدگی به چنین پرونده‌هایی و صدور حکم از طرف مراجع قانونی مربوطه که همگی در خارج از وزارت بهداشت قرار دارند، معمولا هم به‌دلیل ماهیت کار و هم به‌دلیل مشکلات بروکراتیک، شامل زمان طولانی می‌شود.
دکتر حریرچی در همین زمینه تاکید کرد: گروه‌های مختلف اعم از خانواده، همکاران، مسئولان و خبرنگاران با لحاظ اصول اخلاقی و علمی از هرگونه تعجیل در اظهارنظر و انتقال خبر خودداری کنند و توضیح در مورد علت فوت یا آسیب را فقط محدود به مراجع ذی‌صلاح نمایند.

قائم مقام وزیر بهداشت در مورد علت فوت هنرمند مرحوم "عارف لرستانی" هم گفت: پیگیری لازم در این زمینه توسط وزارت بهداشت و مراجع قانونی انجام شده است و طبق تماس‌هایی که با مسئولین سازمان پزشکی قانونی داشته‌ایم، توضیحات لازم و قابل اطلاع‌رسانی در این زمینه از طرف آن سازمان، روز دوشنبه(4 اردیبهشت) اعلام خواهد شد.

منبع: آخرین خبر

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها