دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور شد

دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور شد

علیرضا بیگلری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفته سلامت در مدرسه دخترانه عفاف اظهار داشت: نشاط و امید زندگی سالم را به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به داشتن روان سالم گفت: اجتناب کردن دوستی با رفیق بد، قدرت نه گفتن و کتاب خواندن از ویژگی‌های بره‌مندی از روان سالم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تعداد مرگ و میر کودکان و مادران قبل از انقلاب افزود: یکی از بدترین آمارهای جهان مربوط به کشور ایران بود و شانس زندگی 47 سال بود.

وی با اشاره به وضعیت سلامت استان تصریح کرد: استان زنجان در کشور جزو استا‌ن‌های رتبه بالا محسوب می‌شود و وضعیت مطلوبی در حوزه سلامت دارد.

بیگلری مصرف زیاد دخانیات و مصرف کم ماهی را از مهمترین مشکلات در استان زنجان عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها باید نسبت به اصلاح الگوی تغذیه خود توجه و از خوردن زیاد نمک پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌ و پزشکی زنجان افزود: سال 95 سال تاریخی و فراموش نشدنی در حوزه سلامت استان بود و شبکه‌های روستای و بهورز تا عمق روستاهای دورافتاده نفوذ کردند تا در بخش خدمات بهداشتی در دنیا بی‌همتا باشیم.

وی با اشاره به سه هدف طرح تحول سلامت عنوان کرد: کاهش پرداختی مردم و دسترسی عادلانه مردم به خدمات و افزایش کیفیت خدمات از این هدفها است.

بیگلری با اشاره به صفر رسیدن بیماری فلج اطفال گفت: این بیماری طوری ریشه‌کن شده است که حتی یک نمونه برای آموزش دانشجوهای پزشکی نیز یافت نشده است.

وی با اشاره به پیشرفت رشته پزشکی تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی به خوبی این موضوع را تایید می‌کند و در حال رقابت با کشورهای اروپایی و آمریکا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم‌ و پزشکی زنجان گفت: سالهای قبل عده‌ای برای درمان به خارج کشور سفر می‌کردند اما امروزه به قدری حوزه سلامت ایران پیشرفت کرده ‌که نه تنها هیچ کس برای درمان به خارج از کشور نمی‌رود بلکه از کشورهای همسایه برای درمان به ایران می‌آیند.

وی با اشاره به پیشرفت استان در حوزه سلامت بیان کرد: امروز یکی از 10 دانشگاه برتر کشور هستیم و استان‌هایی مثل قم و قزوین در زیرمجموعه این استان قرار دارند.

بیگلری ابراز کرد: در آینده نزدیک تمام پزشکان زنجان به لطف خدا از زنجان خواهند بود و این آرزو دست یافتنی است.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها