کدام چهره های سرشانس رد صلاحیت شده اند / تایید صلاحیت 8981 کاندیدای شوراهای استان تهران

از شب گذشته اسامی افراد تایید و یا رد صلاحیت شده توسط هیات‌های نظارت در استان ها به فرمانداری های ارسال شد تا فرمانداری های هم از طریق پیامک نظر هیات نظارت را به ثبت نام کنندگان اعلام نمایند.

کدام چهره های سرشانس رد صلاحیت شده اند / تایید صلاحیت 8981 کاندیدای شوراهای استان تهران

به گزارش خبر فوری / رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران گفت:روز گذشته اسامی افراد احراز صلاحیت شده به فرمانداری‌ها ابلاغ شد تا به کاندیداها نتایج را اعلام کنند.

علیرضا رحیمی افزود: طبق نتایجی که هیات‌های نظارت در استان تهران به فرمانداری‌ها اعلام کردند تعداد کل داوطلبان انتخابات شوراها در استان تهران 10 هزار و 420 نفر بوده که از این تعداد در مجموع در هیات‌های نظارت و اجرایی استان تهران هشت هزار و 981 نفر تایید صلاحیت شدند و 1450 نفر صلاحیت‌شان احراز نشد. همچنین تا این لحظه 194 نفر انصراف داده‌اند.

چهره های سرشانسی همچون حبیب کاشانی، مرتضی طلایی، علیرضا دبیر، الهه راستگو، مختاباد، حسین رضازاده و عباس جدیدی از جمله اعضای شورای چهارم شهر تهران هستند که برای پنجمین دوره شورا رد صلاحیت شدند.

واکنش های رد صلاحیت شدگان

در این شلوغی اخبار تایید و رد صلاحیت های تعدادی از اعضای شورای چهارم اسلامی شهر تهران که برای پنجمین دوره شورا ثبت‌نام کرده بودند منتشر شده است که با واکنشهای متفاوتی از سوی این افراد مواجه شد.

حبیب کاشانی، مرتضی طلایی، الهه راستگو، علیرضا دبیر، مختاباد، حسین رضازاده، عباس جدیدی از جمله رد صلاحیت شدگان بودند.

بر اساس گزارشی لیستی در فضای مجازی منتشر شده بود و اسم احمد دنیامالی جزو رد صلاحیت‌شدگان بود. دنیامالی این موضوع را رد کرد و گفت برای این دوره از انتخابات تأیید صلاحیت شده است.

همچنین علیرضا دبیر گفت: استعلام چهارگانه‌اش از وزارت اطلاعات، ثبت، قوه قضائیه و ناجا مثبت بوده و نمی‌داند علت رد صلاحیت وی چه بوده است.

همچنین مرتضی طلایی یکی دیگر از رد صلاحیت‌شدگان این دوره شورا که از چهره‌های شاخص دور چهارم شورا بود، قرار است تا قبل از ظهر بیانیه‌ای صادر کند و هنوز علت رد صلاحیت شدن وی مشخص نیست.

محمدهادی مؤذن مسئول دفتر سابق شهردار تهران که برای پنجمین دوره شورا ثبت‌نام کرده بود، از تأیید صلاحیت خود خبر داد و به خبرنگار فارس گفت: برنامه‌های خوبی در زمینه مسائل شهری دارد.

خسرو دانشجو عضو سابق شورای شهر که در رسانه‌ها اعلام شده جزء رد صلاحیت‌شده‌ها است به خبرنگار فارس گفت: پیامکی در خصوص رد صلاحیت‌‌اش به دست نرسیده و مدام موبایلش را چک می‌کند تا ببیند پیام می‌رسد یا خیر.

هادی ساعی دیگر عضو شورای چهارم شهر تهران، که در فضای مجازی اعلام کرده بودند رد صلاحیت شده است، اظهار داشت: در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تایید صلاحیت شده‌ام. در انتخابات بحث‌های سیاسی جناحی و بداخلاقی‌های انتخاباتی وجود دارد.

رد صلاحیت شدگان می توانند از روز سوم تا ششم اردیبهشت ماه فرصت دارند جهت اعتراض به هیات مرکزی نظارت استان تهران مراجعه کنند. قابل ذکراست 21 تا 28 اردیبهشت زمان تبلیغات انتخابات شوراها است.

محمد افصحی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها