مناطق حاشیه‌نشین ساوه ساماندهی می‌شود

مناطق حاشیه‌نشین ساوه ساماندهی می‌شود

محمد بهاروند عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی اظهار داشت: با توجه به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، این موضوعات باید به صورت تخصصی بررسی و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی که مهم‌ترین اولویت‌های شهر است باید بررسی و مشکلات در این زمینه برطرف شود و با توجه به گستردگی موضوع مشارکت همه ادارات ضروری است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به همکاری خوبی که بین مسئولان شهرستان وجود دارد از تمام توان و ظرفیت موجود برای برطرف کردن مشکلات و معزلات فرهنگی تلاش خواهیم کرد و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

فرماندار ساوه تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب شهرداری با همکاری دیگر مسئولان، راه‌اندازی مرکز آسیب‌های اجتماعی بود، همچنین کمپ‌های ترک اعتیاد که خوشبختانه در سطح استان مطرح و مورد تایید مسئولان استانی قرار گرفت در ساوه ایجاد شد که این مهم سبب شد معتادان زیادی در این مرکز نگهداری و حتی بهبود پیدا کنند.

بهاروند بیان کرد: اصلاح بافت‌های شهری، تغییر کاربری، مناسب سازی، ایجاد فضای سبز، تعریض خیابان‌ها و کوچه‌ها از برنامه‌هایی است که به‌منظور توسعه شهری باید در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار ساوه عنوان کرد: بحث حاشیه نشینی فقط مختص شهرستان ساوه نیست بلکه این مسئله در کل کشور حاکم است و دولت در این راستا برنامه‌هایی با عنوان بازآفرینی و قدرت دادن به این مناطق در دستور کار خود قرار داده ولی شهرستان ساوه با توجه به ظرفیت‌های موجود در آن نه تنها در حوزه صنعت و کشاورزی سرآمد است بلکه یک شهر دانشگاهی است و باید توجه ویژه‌ای نسبت به این شهرستان در راستای برطرف شدن مشکلات حاشیه‌نشینی از سوی مدیران شهری صورت گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود در بحث حاشیه شهر این بوده که برخی از ساکنین به دلیل نداشتن مجوز بهره برداری و ساخت و ساز از امکانات اولیه مانند آب و برق و گاز محروم بودند که به منظور رفع مردم بر اساس نشستی که با ادارات مربوطه صورت گرفت قرار بر این شد ساکنان این مناطق با پیگیری کمیسیون ماده 100 و همکاری شهرداری بتوانند از خدمات موجود برخوردار شوند.

بهاروند خاطرنشان کرد: بیش از 20 محله حاشیه‌نشین در ساوه وجود دارد و این در حالی است که طی چند سال اخیر 70درصد ساخت و ساز کاهش پیدا کرده و با وجود اینکه نیاز مسکن در شهر احساس می شود، ما نباید شاهد رکود در این شهرستان باشیم بلکه باید ضمن ساماندهی مناطق متروکه برنامه‌ریزی برای ساخت آپارتمان و ساختمان را با درنظر گرفتن استاندارد و نیازهای اجتماعی مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها