۲۰ میلیارد ریال تجهیزات فنی برای اجرای طرح تحول سلامت در شاهرود خریداری شد

۲۰ میلیارد ریال تجهیزات فنی برای اجرای طرح تحول سلامت در شاهرود خریداری شد

محمد محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به در پیش رو بودن هفته سلامت اظهار داشت: در حوزه بهداشتی در شهرستان‌های شاهرود و میامی 55 طرح عمرانی تصویب‌شده است که به مرحله عملیاتی رسیدند و هم‌اکنون 160 میلیارد ریال برای ساخت و اتمام پروژه‌ها نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها برای ساخت مراکز بهداشتی شهری و روستایی است افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال برای انجام عملیات تعمیرات عمرانی در خانه‌ها و مراکز بهداشتی که بافت قدیمی داشتند هزینه شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به روند اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان بیان کرد: 15 میلیارد ریال برای خرید لوازم اداری مراکز بهداشتی و درمانی در سطوح روستایی و شهری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تأسیس شدند تخصیص‌یافته است.

وی از به‌کارگیری هشت نفر از فارغ‌التحصیلان با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی بالینی و تغذیه در مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و گفت: مراکز خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در تمامی شهرها و روستاهای توابع شاهرود با کادری مجرب و متخصص در حال خدمت‌رسانی هستند به‌گونه‌ای که در این مراکز مشکل کمبود پزشک وجود ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود رتبه نخست کشوری برای تشکیل پرونده‌های الکترونیکی را کسب کرد

محمدی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تشکیل پرونده‌های الکترونیکی برای بیماران را در دستور کار قرار داده اظهار داشت: این مجموعه رتبه پنجم کشوری برای استفاده از پرونده‌های الکترونیکی در مراکز بهداشتی شهری و رتبه دوم کشوری را در مراکز بهداشتی روستایی کسب کرده است.

وی افزود: این مجموعه در استفاده از سامانه «سیب» به‌منظور یکپارچه‌سازی ارائه خدمات بهداشتی ویژه روستاییان رتبه یک کشوری را از آن خود کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این مجموعه برای پیشگیری و آمادگی لازم برای مقابله با بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله نیز رتبه یکم را در سطح کشور به خود اختصاص داده که مایه غرور و سربلندی این شهرستان است.

وی از راه‌اندازی «سامانه پشتیبانی خدمات سلامت» برای نخستین بار در دنیا خبر داد و گفت: مشابه و مانندی برای این سامانه در هیچ منطقه‌ای وجود ندارد و با توجه به پیگیری‌های مکرر خیران برای رونمایی از این سامانه در سوریه با حضور رئیس‌جمهور آن کشور برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: این سامانه درواقع یک‌خانه بهداشت قابل‌حمل است که در یک جعبه با وزن 160 کیلوگرم با امکانات اولیه و مهم یک‌خانه بهداشت تجهیز شده است و طرح تولید انبوه آن با در نظر گرفتن اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد که با تأمین اعتبار تولید انبوه از این سامان آغاز می‌شود.

40 برنامه برای هفته سلامت در شاهرود برنامه‌ریزی‌شده است

وی همچنین از برنامه‌ریزی 40 برنامه ویژه هفته سلامت در شاهرود و میامی خبر داد و گفت: هفته سلامت با نواختن «زنگ سلامت» به‌طور هم‌زمان در تمام مدارس شاهرود آغاز می‌شود و پخش یک کلیپ پنج‌دقیقه‌ای در یکی از مدارس منتخب شاهرود از مهم‌ترین برنامه‌های آغاز هفته سلامت در شاهرود است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه این کلیپ به همت هنرمندان شاهرودی تهیه و تنظیم‌شده است خاطرنشان کرد: این کلیپ با موضوع سلامت ساخته‌شده و از آن به تعداد زیادی برای ارائه به عموم مردم در سراسر کشور تکثیر می‌شود.

وی شعار هفته سلامت را «زندگی سالم با نشاط و امید» در سراسر کشور اعلام کرد و گفت: همایش پیاده‌روی خانوادگی 9 صبح روز جمعه از مبدأ میدان ورزش باهدف ترویج روحیه نشاط و شادابی و سلامت جسمانی برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به تبلیغات گسترده و دعوت‌های مکرر از عموم مردم افزود: مشارکت هزار و 500 نفر از شهروندان شاهرودی را در این همایش پیاده‌روی پیش‌بینی کردیم.

وی از برپایی نمایشگاه نظام سلامت و خطر سنجی در شاهرود خبر داد و گفت: روز یکشنبه در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود این نمایشگاه برگزار می‌شود و خدمات رایگان سلامت از دیگر برنامه‌های مهم این نمایشگاه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها