مدیرعامل شرکت راه‌آهن استعفا کرد + نامه وزیر راه

مدیرعامل شرکت راه‌آهن استعفا کرد + نامه وزیر راه

وزیر راه و شهرسازی استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن‌ پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی و معاون وزیر راه به دنبال وقوع سانحه ریلی برخورد قطار سمنان - مشهد و تبریز- مشهد، نزدیک ایستگاه هفت‌خوان در شاهرود که در آن ۴۶ نفر از هموطنان کشته و ۱۰۸ نفر نیز مصدوم شدند، از سمت خود استعفا کرد.

این استعفا از سوی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز پذیرفته شده است.

در نامه پدیرش استعفای از سوی عباس آخوندی خطاب به پورسیدآقایی آمده است:

جناب آقای دکتر پورسیدآقایی

مدیرعامل محترم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

با استعفای مورخ 09/06/ 95 جنابعالی که نشان از حس مسئولیت اجتماعی شما در برابر افکار عمومی است موافقت می‌نمایم. قطعا حادثه تصادم دو قطار در صبحگاه روز جمعه 95/09/05 در مسیر سمنان - دامغان حادثه‌ای بسیار تلخ و جانکاه بود که طی آن تعدادی از خانوارهای عزیز و هم‌وطن آذری داغدار شدند.

خانوارهایی که در این پاییز سرد به عشق زیارت حضرت رضا (س) بار سفر بسته بودند، زندگی شیرنشان دچار خزان شد. افزون بر این این حادثه دردناک ، روح و روان مردم شریف ایران را نیز آزرده ساخته است. اینک این اقدام شما به عنوان یک کار مسئولانه و به منظور همدردی با مردم شریف ایران در تاریخ حوادث ایران ثبت خواهد شد.

اینجانب نیک می‌دانم که در این دوران که دولت در تنگنای سخت اقتصادی و در خشکسالی منابع مالی قرار دارد، جنابعالی، سایر مدیران و کارکنان سخت‌کوش و زحمت‌کش راه‌اهن از هیچ کوششی برای توسعه صنعت ریلی کشور فروگذار نکرده‌اید. در این ارتباط گزارش‌های توسعه شبکه ارتقا و بهبود زیر ساخت‌های فرسوده، بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودکاری‌سازی تا سطح وسیعی از سیستم سیر و حرکت، بهره‌برداری و ایمنی قطارها و همچنین نوسازی نوگان، به طور مداوم در اختیار مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. لیکن چه می‌توان کرد که اینک تمام آن موفقیت‌ها تحت الشعاع این حادثه غمبار قرار گرفته است. در هر صورت باید، آنچه در توان داریم بکار گیریم و با بکارگیری تمام ظرفیت دولت و همچنین تمام ظرفیت علمی و حرفه‌ای در جهت ارتقا و ایجاد ایمنی صد در صدی بکوشیم.

یاد و خاطر نیک شما همواره در اذهان همکاران و من ارجمند باقی خواهند ماند.

عباس آخوندی

منبع: ایلنا

10

حجم ویدیو: 5.36M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها