کدام هنرمندان در سال 96 فوت کردند؟

سال96 چندان با هنرمندان مهربان نیست. حضرت اجل هم به سراغ پابه‌سن‌گذاشته‌ها آمده و هم سراغ جوان‌ترها را گرفته است.

کدام هنرمندان در سال 96 فوت کردند؟

به گزارش خبرنگار خبر فوری، خبر درگذشت چهره‎های هنری و فرهنگی و شخصیت‎های برجسته کشور همواره در بین مردم موجی از تاثر و ناراحتی را ایجاد می‏‎کند موضوعی که در سال گذشته یعنی سال 95 سبب شد تا بسیاری از مردم و مسئولین ایرانی ناراحت شوند و آرزو کنند که سال96 دیگر شاهد درگذشت هنرمندان و چهره‌های برجسته کشور نباشیم چرا از دست دادن این افراد بسیارناگوار است و سبب می‎شود تا کشور بخشی از سرمایه‎های خود را ازدست دهد.

در حالی که در آغازین ماه از سال 96 هستیم متاسفانه انگار اتفاقات ناگوار سال 95 هنوز برای هنرمندان و شخصیت‎های برجسته کشورمان در حال رقم خوردن است و ما شاهد درگذشت آنها هستیم.

عارف لرستانی

لرستانی صبح روز گذشته بر اثر ایست قلبی در منزلش در گذشت.وی متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۰ در کرمانشاه، بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران بود. او با مجموعه «جنگ ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر از جمله «قهوه تلخ» با او همکاری کرد.

از جمله آثار تلویزیونی این بازیگر فقید به «در حاشیه»، «کوچه مروارید»، «شوخی کردم»، «ویلای من» و «مرد دوهزار چهره» می توان اشاره کرد.

او همچنین در فیلم‌های سینمایی «شام عروسی» (۱۳۸۴)، «انتخاب»، (۱۳۸۳)، «معادله» (۱۳۸۲) و «مانی و ندا» (۱۳۷۹) بازی کرده است.

نقش‌آفرینی او در مجموعه «قهوه تلخ» پس از سال‌ها در نقش شخصیتی شبیه رضاخان بسیار مورد توجه واقع شده بود.

محمدخرمشاهی

محمد خرمشاهی، طنزپرداز پیشکسوت کشورمان نیز روز چهارشنبه 23 فروردین ماه براثر سکته مغری درگذشت.

خرمشاهی که در سال ۱۲۹۳ در دوزج خرقان از توابع ساوه به دنیا آمد، حدود ۷۰ سال با نشریات طنز و فکاهی از جمله توفیق، خورجین، گل‌آقا و ملون همکاری داشت. وی از اواخر دهه ۷۰ به روزنامه کیهان پیوست و ستون شعر طنز روزانه‌ای را بنا نهاد که تا اواسط دهه ۸۰ بی‌وقفه منتشر می‌شد.
محمد خرمشاهی همچنین سال‌ها جزو نویسندگان ثابت برنامه معروف فکاهی رادیویی "صبح جمعه با شما " بود. بعضی از شعرهای او معروفیت بسیاری پیدا کردند؛ از جمله این بیت شعر او: زحق توفیق خدمت خواستم، دل گفت پنهانی - چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی.

محمدحسن غمخوار

محمدحسن غمخوار از سال ۴۸ فعالیت‌های هنری خود را در عرصه سینما و تئاتر آغاز کرد و تا سال ۹۵ ادامه داد. از جمله فعالیت‌های هنری او می‌توان به بازی در سریال‌های «خاله سارا»، «لبخند سوم»، «دزدان مادربزرگ» و... اشاره کرد.

وی همچنین در فیلم‌های سینمایی «دشمن» و «عقاب‌ها» و تئاترهای «عشق سبز»، «مسافری از هند»، «گنج قارون»، «مواظب کلات باش» ،«امیر حبشه» و... ایفای نقش کرده بود.

محمدحیدری

محمد حیدری روزنامه‌نگار قدیمی صبح ۱۹ فروردین‌ماه در پی ابتلا به سرطان درگذشت.

محمد حیدری قریب ۶۰ سال قلم زده است و در کارنامه او، معاون سردبیری روزنامه اطلاعات در سال‌های پیش از انقلاب نیز دیده می‌شود.

پس از انقلاب هم با نشریات مختلفی همکاری کرد که از جمله می‌توان به سردبیری ماهنامه «گزارش» در یکی از دوره‌های انتشار خود اشاره کرد.

ابراهیم ناعم

ابراهیم ناعم - شاعر و قصیده‌سرا و رییس انجمن ادبی حکیم ناصرخسرو - ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ در بیمارستان مهر تهران به‌دلیل عارضه قلبی درگذشت.

عباس خسروی

خسروی، نوازنده پیشکسوت ارکستر ملی ظهر دوشنبه ۷ فروردین بر اثر سکته مغزی و ناراحتی ریوی در تهران درگذشت.

غلامحسن اولاد

حسن اولاد، شاعر و نویسنده نام‌آشنای معاصر، شنبه 5 فروردین ماه براثر عارضه قلبی به رحمت ایزدی پیوست.

غلامحسن اولاد، شاعر معاصر شیراز ی، طی روزهای اخیر بر اثر بیماری در بیمارستان بستری بود و ساعت 11 و 30 دقیقه در پی نتیجه بخش نبودن معالجات، دار فانی را وداع گفت.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها